Over bezorging


Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?

GLS bezorgt de pakketten op werkdagen van maandag tot en met vrijdag en in Nederland meestal binnen 24 uur. Deze bezorgtijden staan echter niet vast en zijn niet gegarandeerd. De pakketten worden over de weg vervoerd. Hierdoor kan bijvoorbeeld oponthoud in het verkeer voor vertraging zorgen. Je bestelling wordt binnen maximaal 3 werkdagen geleverd.

Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. Je bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door je handtekening in de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens jou het pakket aannemen.


Ik heb een track & trace-code ontvangen, maar ben niet thuis op de tijden dat GLS mijn pakket komt aanbieden.

GLS vraagt één van de buren of ze het pakket kunnen aannemen. Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt GLS het mee terug naar haar depot.

In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten ‘Niet Thuis Bericht’ achter met belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of informatie over de afleveropties.

Op het Niet Thuis Bericht staat een 'Niet Thuis Code. Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kun je het pakket online volgen. De Niet Thuis Code is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht. Je kunt dan online, met het nummer en de postcode, zelf bepalen wat de volgende stap is.

Als een pakket naar het depot is teruggebracht, biedt GLS de volgende opties:

  • Het pakket opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres. Voor de beschikbare bezorgdata worden tijdvensters van drie uur opgegeven.
  • Het pakket zelf bij het GLS-depot of een GLS PakketShop afhalen. Het pakket blijft in het depot of de PakketShop en kan binnen vijf dagen opgehaald worden.
  • Het pakket weigeren. Het pakket wordt retour afzender gestuurd.